Monday, January 31, 2011

Video Seks Bunga Cinta Lestari dan Peterpan?

ARKIB : 03/07/2010 Utusan Online

Video mirip Bunga Citra Lestari belum dapat dianalisis

JAKARTA 2 Julai — Pakar teknologi maklumat dan komunikasi, Abimanyu Wachjouwidadjat berkata, dia masih belum dapat menganalisis video lucah melibatkan vokalis Nazriel Irham alias Ariel dan Bunga Citra Lestari (gambar), yang dikatakan tersebar luas di Menado, Sulawesi Utara.

"Pihak polis sendiri sudah mengatakan ia tidak benar, tetapi kalau laporan media mengatakan sudah ada yang dijual, agak rumit masalahnya. Oleh itu, kita memerlukan kesahihan sama ada ia benar atau tidak," katanya hari ini.
Dia yang pernah mengulas mengenai video lucah yang didakwa melibatkan Ariel, Cut Tari dan Luna, menyatakan tidak mahu terburu-buru membuat spekulasi kerana bidang teknologi maklumat dan komunikasi tidak melibatkan telahan.
Katanya lagi, jika media melaporkan video Ariel-Bunga itu 30 peratus menyerupai kedua-dua artis itu, ia perlu dikaji kerana penggunaan sistem pengenalan wajah tidak dapat memberikan peratusan dan hanya dapat menyatakan benar atau salah sahaja.
"Peratusan hanya dapat dibuat dengan perbandingan imej antara video dan gambar sebenar orang yang terlibat," ujar Abimanyu.
Tambahnya, buat sementara itu video melibatkan Bunga dan Ariel itu terlalu tidak teratur untuk diulas disebabkan ia berada dalam bentuk cakera padat video (VCD).
Sementara itu, suami Cut Tari, Johannes Joesoef turut disoal siasat polis semalam, berhubung video lucah yang didakwa dilakonkan isterinya dengan penyanyi Peterpan itu.

Ia disahkan oleh jurucakap Polis Kebangsaan, Brigedier Jeneral Zainuri Lubis namun dia tidak memberi perincian mengenainya.
Menurut Zainuri, polis masih menetapkan Ariel sebagai suspek sementara Luna dan Cut kekal sebagai saksi kes tersebut. - AGENSI

No comments:

Post a Comment